Dostat se mezi první odkazy ve vyhledávačích je výsledkem úspěšné optimalizace webových stránek. Chcete mít Vaše…
Každá firma, která propaguje své služby na webu a v eshopu, potřebuje kvalitní SEO. Bez této optimalizace pro vyhledávače vás většina zákazníků na internetu nenajde. SEO je náročná práce i pro experty, není snadné vysvětlit ji jednou větou a málokdo jí ve skutečnosti rozumí. To bohužel nahrává nejrůznějším podvodníkům. Proto byste měli znát nekalé SEO praktiky, které vyhledávače trestají, ať nemusíte řešit zbytečné problémy.
SEO – o co jde
Když chceme najít nějakou informaci na internetu, napíšeme slovo nebo frázi do vyhledávače a ten nám předloží sérii odkazů na různé weby, kde hledaný výraz objevil. Pokud nám hledací robot po zadání slova “švestka” naservíruje místo ovoce výpis lidí s příjmením Švestka, asi si do počítače nainstalujeme chytřejší vyhledávač. To samozřejmě Google i Seznam dobře ví a proto v nich celé týmy programátorů vymýšlí a zdokonalují algoritmy vyhledávacích robotů. Díky tomu používá tyto vyhledávače většina lidí a jejich vlastníci bohatnou z prodeje reklam. A protože jde majitelům vyhledávačů o peníze, snaží se weby se zakázaným či nekvalitním SEO za každou cenu odhalit, penalizovat nebo kompletně zabanovat. Proto se jako internetový podnikatel naučte při objednávce SEO služeb říkat tato tři NE.
NE – SEO a tapetování webu klíčovými slovy
Texty na vašem webu a v eshopu jsou primárně určené pro zákazníky, kterým by měly poskytnout relevantní informaci o službách a zboží. Pokud vám nějaký vychytralec poskytne takové SEO stránek, že do každé věty vloží stejné klíčové slovo, stanou se dvě věci. Vznikne nesmyslný text, který spolehlivě odradí lidské návštěvníky. Kromě toho namíchnete tapetováním klíčovými slovy i hledacího robota. Strhne vašemu webu body a v tu ránu se začnete objevovat až na desáté stránce jeho vyhledávání, kam se žádný člověk dobrovolně nikdy neprokliká.
NE – SEO a skrytá klíčová slova
Vytvořit čtivé texty, které jsou užitečně pro uživatele webové prezentace a ve kterých zároveň i robot objeví potřebná klíčová slova, to je úkol pro zkušené copywritery. SEO podvodníci si tuto práci ulehčují tím, že na vaši on-line stránku několikrát vloží klíčové slovo, aniž by v textu dávalo jakýkoli smysl. Před lidmi ho zamaskují barvou pozadí a tak klíčová slova vidí jen robot. Bohužel už je dost chytrý, aby tento nekalý SEO trik prohlédl. Za trest sníží vašemu webu hodnocení a vy opět mizíte v propadlišti internetu.
NE – SEO a manipulace s odkazy
Jedním z nástrojů SEO optimalizace pro vyhledávače je budování zpětných odkazů, takzvaný linkbuilding. Jedná se o promyšlenou a systematickou práci, kterou SEO podvodníci rádi obchází. V lepším případě vyplodí nezajímavé, nicneříkající články, na pár míst v textu vloží odkaz na váš web a pak tuto hrůzu někde za vaše peníze a pod vaším jménem publikují. Obvykle tyto bláboly nikdo nečte, ale pokud ano, máte rázem z ostudy kabát. Další ukázkou “praseo” je umístění zpětných odkazů na váš web na takzvané odkazové farmy. Za to vás robot okamžitě terminuje. Podobná SEO vychytralost, kterou vám terminátor bez milosti spočítá, je umístění vašeho zpětného odkazu na nějaké pornostránky nebo rovnou na web s nelegálním obsahem. Poškodit skóre vaší on-line prezentace mohou i zpětné odkazy na portálech, které robot vyhodnotil jako nekvalitní.
Až budete poptávat SEO specialisty, aby vám optimalizovali stránky pro vyhledávače, už víte, jaké praktiky zamítnout jasným NE. Dříve než správu vašeho webu a eshopu svěříte nějaké SEO firmě, nechte si ukázat reference. Chtějte vědět, jak moc předchozím zákazníkům SEO prospělo. Případné otázky pište do komentáře, pomůžeme vám rozptýlit SEO nejasnosti.