Dostat se mezi první odkazy ve vyhledávačích je výsledkem úspěšné optimalizace webových stránek. Chcete mít Vaše webové stránky navštěvované a umístěné na předních stranách, ale stále se vám to nedaří? Na internetu naleznete spoustu návodů jak webové stránky efektivně optimalizovat. Ovšem tyto návody se už nezmiňují o možných chybách, které při optimalizaci děláme a tedy také o jejich negativních dopadech na pozici ve vyhledávačích. Zjistěte, zda se nedopouštíte některé z těchto třech nejčastějších chyb.

Pro optimalizaci webových stránek je důležitý obsah

Pro úspěšnou optimalizaci webových stránek je nejdůležitější samotný obsah. Prohlížeč zkopírované texty z jiných webů pozná. Nepodceňujte vyhledávače! Myslete na to, že i ony chtějí mít na prvních místech kvalitní weby, které přinášejí uživatelům zajímavé a aktuální informace. Vyhledávače také kontrolují návštěvnost Vašich stránek. Přidáváním nových obsahů se také rozšiřují klíčová slova.

Tipy:

· zaměřte se na kvalitní, srozumitelný a dobře strukturovaný obsah

· zajímejte se o návštěvníky a jejich spokojenost

· vytvářejte originální obsah webových stránek

· pravidelně své stránky aktualizujte

Špatný výběr klíčových slov

Nejčastější chybou, kterou lidé a dokonce i odborníci dělají je nevhodný výběr klíčových slov. Bez důkladné analýzy klíčových slov je opravdu nesnadné probojovat se na přední stránku vyhledávače. Často majitelé internetových stránek při výběru volí obecné fráze a výrazy, které popisují jejich web. Ovšem takových klíčových slov je na internetu tisíce a průměrný uživatel je jen stěží vyhledá. Například, pokud máte stránku o kočkách, zjistíte, že klíčové slovo „péče o kočky“ nebo „vše o kočkách“ nebude fungovat i přesto, že obsahuje slovo „kočka“, zatímco „jak naučit kočku chodit na vodítku“ nebo „jak léčit rýmu u koček“ působí daleko efektivněji.

Tipy:

· proveďte analýzu klíčových slov a zjistěte, jaké výrazy lidé nejčastěji vyhledávají v souvislosti s Vaší webovou stránkou

· zaměřte se na kvalitu obsahu, nikoli kvantitu

· specifikujte svá klíčová slova a vyhněte se všeobecným frázím

· tvořte originální texty a nekopírujte

Vytváření zpětných odkazů s nízkou hodnotou

Spousta firem nabízí v rámci SEO také vytvoření zpětných odkazů neboli tzv. linkbuilding skrz nejrůznější stránky na internetu. Výměna odkazů je sice fajn a může přinést i pozitiva, ale pozor! Vyhledávače nejsou hloupé a dokážou dnes rozpoznat kvalitní a nekvalitní zpětné odkazy. Pokud je Váš odkaz na webu mezi dalšími stovkami jinými, může Vás to naopak poškodit a budete ze strany vyhledávače penalizováni horším umístěním. Jedním z nástrojů je Google Penguin neboli hlídací tučňák, který vyhledává spamy a nežádoucí odkazy, které následně vyškrtne z výsledku vyhledávání. Proto si nejdříve ověřte, kam bude odkaz na vaše stránky vložen, abyste se vyhnuli této zásadní chybě.

Tipy:

· zaměřte se na kvalitu zpětných odkazů

· vyhněte se registracím do katalogů nebo umístění odkazu v patičce webu

· získávejte zpětné odkazy od tematicky podobných webů

· kvalitní zpětné obsahy získávejte také tam, kde lidé řeší vaše téma, například diskusní fóra, komentáře, poradny, blogy, skupiny na sociálních sítích

Závěrem je potřeba uvědomit si, že doposud standardní postup zaměřený na rozsáhlý linkbuilding a klíčová slova, jak ho popisují starší návody o SEO se mění se zaměřením na to, jak dokáže stránka vyhovět požadavkům uživatele. Starost o optimalizaci webových stránek musí být komplexní.

Renáta Šímová