PPC kampaně jsou považovány za jeden z nejefektivnějších nástrojů online marketingu. Inzerentům zaručují vysoce efektivní výsledky při minimální finanční investici. V rámci PPC neboli “pay-per-click” kampaně totiž inzerent platí pouze za počet prokliknutí své reklamy; nic jiného mu účtováno není. Správa PPC kampaní ovšem vyžaduje určité strategie. Povězme si v tomto článku o nich trochu více. 

 

Kvalitní správa PPC kampaní je základ úspěchu. Jak jí dosáhnout?

Dobré PPC kampaně mnohdy dokážou vytvořit  zadavatelům  skutečně velký zisk. Navíc jejich výsledky přicházejí rychle a s maximálním  efektem, což jistě oceníte, máte-li teprve čerstvě za sebou tvorbu webových stránek. Nicméně založit kvalitní kampaň není jednoduché – vyžaduje vizi, strategii a čas.

 

Výhody takové kvalitní PPC kampaně pak ale mohou překračovat i její bezprostřední dosah a těžit z nich můžete i po  jejím skončení. Uplatnit je lze  například v SEO. Tipy na klíčová slova a mnohé další poznatky získané v rámci takové kampaně pomohou vašemu dalšímu byznysu jako máloco. Uvažujete-li, jak napsat optimalizovaný popisek kategorie internetového obchodu či jaké nadpisy vašim jednotlivým stránkám dát, mohou vám výstupy PPC kampaní přijít více než vhod.

 

Proto je moudré svěřit takovou kampaň do rukou odborníků.  V oboru PPC reklamy působí řada specialistů. Tito lidé mají za sebou léta praxe v oboru. S jejich pomocí lze očekávat maximální výsledky za minimální úsilí i finance. 

 

PPC kampaň s  odborníkem.  Kdy lze očekávat výsledky

PPC specialisté jsou lidmi v oboru a za kvalitu svých výsledků si ručí. Nelze však s jistotou určit dobu trvání celého procesu, protože PPC kampaně se připravují individuálně. Mnohdy lze do prvního měsíce vidět první výsledky, na základě kterých se odvíjí následující postup. Z počátku bude třeba ujasnit si primární kroky. A sice:

  • Cíl a vizi
  • Webové domény, kde chceme reklamu umístit
  • Formu reklamy

 

Kvalitami se jen hemží. Co dělá PPC reklamu tak vyhledávanou 

Hlavním účelem PPC kampaně zůstává propagace a podpora prodeje zboží, služeb a jiných nabídek. Tudíž by měly být vždy individuálně nastaveny a konkretizovány na základě vizí a potřeb každého klienta. Existuje ovšem řada dalších důvodů, proč je PPC reklama tak hojně vyhledávaná. Představme alespoň ty hlavní. Jsou to:

  • Maximální výsledky za minimální finance
  • Měřitelnost a snadná kontrola
  • Pružnost obsahu 
  • Zasažení velkého publika

 

PPC kampaně jsou různorodé. Jaké jsou jejich formy a možnosti

Specialisté v oboru nabízejí velkou řadu forem PPC kampaní. Aby vyhověly různorodým požadavkům klientů, každá užívá jiného stylu propagace. Ať už jde o reklamu textovou či grafickou, všechny  mají společný primární cíl – propagaci a zviditelnění dané nabídky. Nejrozšířenější formy PPC reklamy jsou 3:

Reklama ve vyhledávání

  • Nejrozšířenější forma PPC reklamy
  • PPC specialisty bývá považována za nezbytnou
  • Ve formě textového pole bývá umístěna při internetovém vyhledávači
  • Objevuje se, jakmile je vyhledáván pojem, jež se rovněž nachází na propagované webové doméně

“Bannery” – grafická okna 

  • Forma PPC reklamy s různorodým provedením
  • Vyskytuje se kdekoliv v internetovém prostoru – přímo u titulku nebo libovolně v textu
  • Nepřehlédnutelná, jelikož bývá zobrazena jako soubor barevných grafických oken
  • Mnohdy jsou bannery vyplněny nejen  textem a obrázky i pohyblivými efekty – svým vzhledem mohou být často zaměňovány s podvodnými reklamami

Branding” – na okraji webového obsahu

  • Vizuálně nejvíce propracovaná forma PPC reklamy
  • Zabírá velkou plochu a bývá vyplněna barvami, textem či obrázky
  • Ohraničuje webový obsah po celé šířce i délce 
  • I přes “scrolování” zůstává stále na stranách obsahu

 

Rentabilitu PPC kampaní je nutné monitorovat

Rentabilita, tedy finanční vklad nepřesahující výsledný zisk, bude  při správě PPC kampaní nejdůležitějším aspektem. Proto je stěžejní na úplném začátku vše pečlivě rozvážit a zvolit  strategii, která zaručí dané kampani správný průběh a zadavateli a následný zisk. V tom se PPC ale nijak neliší od vyhodnocování investic do SEO či jiných marketingových strategií.

 

Spravování PPC kampaní nepatří mezi lehké úkoly a vyžaduje pečlivé zacházení a čas. 

Pokud je vše dodrženo, lze očekávat vysokou úspěšnost.

Renáta Šímová